Thursday, October 24, 2013

New Order - Power Corruption and Lies (Revisited)


Morning everyone!

Apologies for the late notice but this evening is the private view of a group exhibition I'm part of in Paris. 

The show will be up for four days at Pop up Galerie (5 rue du Général Guilhem 75011 Paris) and the vernissage starts today at 6PM -if you are around please pop-by!-. 

All is being organised by the agency that represents me in France. They asked the artists they represent to choose an album cover and revisit it for the show. As you know I have a flower tendency, so I couldn't resist choosing New Order's iconic "Power Corruption and Lies". I love the album, the original Fantin-Latour still life and the Peter Saville album design.

I originally made the drawing with watercolour and sumi-e ink to then translate it to a 3 ink composition ready to be screen printed. All the artworks will be on sale at the show and there will be tote bags and other things.

Would love to be there tonight to see in person all the lovely work the rest of the artists have done and have a beer with my Paris based friends but I'll have to compromise with attending just in spirit this time!

On this post you can see the original album cover, my revision and a bonus alternate version from my artwork -the green one-.

Hope you like them!

Love and flowers,

Ana.



¡Buenos días a todos!

Disculpad que os avise con tan poca antelación pero esta tarde es la inauguración de una exposición colectiva de la que soy parte en Paris. 

La expo se podrá visitar por cuatro días en la Pop up Galerie (5 rue du Général Guilhem 75011 Paris) y el vernissage comienza hoy a las 6PM -pasaros si os pilla cerca, seguro que va a estar divertido!-.

Todo está siendo organizado por la agencia que me representa en Francia. Nos pidieron a los artistas que representan que eligieramos una portada de un disco que nos guste y que la reinterpretáramos. Como ya sabéis tengo un punto debil con el tema floral así que no pude resistirme y escogí el icónico "Power Corruption and Lies" de New Order. Me encanta el album, la naturaleza muerta original de Fantin-Latour and la portada de disco de Peter Saville.

Hice el dibujo original con acuarela y tinta sumi-e ink para después traducir la composición a 3 tintas lista para serigrafiar (todas las obras además de tote bags y así estarán disponibles en pequeñas tiradas en la galería durante estos días).

Me encantaría estar ahí esta noche para ver en directo las obras tan fantásticas que han hecho el resto de los artistas y tomar una cañita con mis amigos parisinos pero me parece que en esta ocasión me voy a tener que conformar con estar allá en espíritu ya que he tenido que quedarme en Londres.

En este post podéis ver la versión original de la portada -al final-, mi revisión para la expo y una versión alternativa que hice del artwork -la verde-.

Espero que os gusten :)

Amor y flores para todos,

Ana.