Thursday, February 9, 2012

Windowfarms and Raw Recipes


Things in our kitchen are changing lots (they kind of always are, but now EVEN MORE)... we have bought a 6 in 1 juicer, a food dehydrator and a sprouter. We are going into the raw path a bit more and we are very excited to make our own raw gluten free crakers, lots of different green juices and even nut butters -the juicer makes them!-.

All this made me remember a TED conference that I found very inspiring time ago. Window gardens open source!! Growing your own veggies with D.I.Y hydroponics is the future AND the present. Learn how to make your own Windowfarm here.

The other day my friend Lupe showed me Jónsi and Alex Recipe show in which they make some delicious raw vegan recipes. Do you remember the lasagna I posted time ago? They make a very similar one with the help of a lovely rabbit :) Makes me very hungry to write about these things... time for breakfast!

Have a great Thursday everyone,

^.^


Las cosas están cambiando bastante en nuestra cocina (la verdad que siempre están bastante cambiantes pero ahora TODAVÍA MÁS!)... hemos comprado una licuadora 6 en 1, una deshidratadora y una germinadora "profesional". Estamos andentrándonos en el camino crudívoro un poquito más y andamos muy emocionados planeando hacer crakers "vitales" y caseritos libres de gluten, un montón de zumos verdes y hasta nuestras propias mantequillas de frutos secos -la licuadora las hace solita ;)-.

Esto me ha hecho recordar una conferencia TED que vi hace tiempo y me resultó muy inspiradora. Huertos ventaneros open source!! Cosechar tus propios vegetales es el futuro Y el presente, además si es en plan hidropónico mejor que mejor. Aquí podeis aprender a haceros vuestro huerto ventanero :)

El otro día mi amiga Lupe me enseñó estos videos de Jónsi y Alex haciendo recetas crudiveganas facilitas y ricas con ayuda de un conejito muy majo. Tiene todo muy buena pinta! Y os acordais de la lasaña que posteé hace tiempo? Ellos hacen una parecidísima. Me da mucha hambre escribir sobre estas cosas... ¡hora de desayunar!

Que tengais un jueves precioso,

^.^





*Escuchando / Listening to Oscar Aleman.