Wednesday, January 11, 2012

Hilma af Klint


When I find out about the work of an artist that has plenty of similarities with my body of work I feel the need to keep a distance. Learning too much about him or her might influence me more than I would like so I try to "ignore" them... Might sound funny but it's true!

When I found out Sonia Delaunay or Gunta Stolzl's work I couldn't believe how influenced by them I was without knowing it! Since then I try to ignore their work as much as I can in order to focus on my own path and not end up distracted along the path...

I don't usually buy Art Magazines but when in November 2010 I saw the cover of the Frieze's "Religion & Spirituality" issue I couldn't resist and had to buy it. The image on the cover haunted me. It was Hilma af Klint's work.

Hilma af Klint (1862-1944) was a psychic and a painter. Her story is very inspiring but also a bit frustrating as she was quite misunderstood at her time (even Rudolf Steiner suggested her setting fire to her paintings at one point!!).

Here you can watch a conference about her work and on this post you can see some of her paintings. Inspiring isn't it??

After sharing her work with you I'll continue to ignore it as I've been doing since 2010 ;)

Have a wonderful day dear readers*



Cuando encuentro el trabajo de un/a artista con quien creo que tengo muchas influencias en común siento que necesito mantener las distancias... Saber demasiado sobre él o ella puede influenciarme más de lo que yo quisiera y por lo tanto trato de ignorarlos todo lo posible... ja ja ja. Quizás os suena rarito pero es lo que mejor me funciona.

Cuando descubrí la obra de Sonia Delaunay o Gunta Stolzl no me podía creer las similitudes que tenía mi obra con la suya sin haberla tenido en cuenta! Desde entonces las tengo bastante ignoradas para mantenerme enfocada en mi propio camino.

Normalmente no compro revistas de arte pero cuando en Noviembre del 2010 vi este numero de Frieze que iba sobre "Religión y espiritualidad" no me pude resistir a comprarlo. La imagen de la portada me atrapó. Era una obra de Hilma af Klint.

Hilma af Klint (1862-1944) era vidente y pintora. Una mística con una historia muy interesante pero que fue un poco incomprendida en su época (hasta Rudolf Steiner le sugirió en un momento que quemara todas sus pinturas!!).

Aquí va una conferencia sobre ella que he encontrado en YouTube y en este post van algunas de sus pinturas. ¿Inspiradoras, verdad?

Después de compartir su trabajo con vosotros volveré a ignorarla como llevaba haciéndolo desde el 2010 ;)

Que tengais un buen día*





*Escuchando / Listening to Little Wings.