Friday, September 2, 2011

Tiger Sushi vs. Topo Azul


When talented interior designer Joanna Laajisto got in touch with me as she wanted to use Topo Azul for a couple of restaurants in Finland I got very excited. Many of you may already know that the Topo Series paper base was imported from sustainable sources in Finland so it made a lot of sense that some rolls from the Topo family were "going back home" :)
I'm very happy with the result of this collaboration. Love the balance of the clean lines / natural colours from the furniture vs. the playful indigo blue Topo motifs!
The project has been featured on "Deko" magazine. Below is the clipping from the article in case you understand Finnish  ...my name has a typo on it but it's OK. It's the intention that counts ;)


Hope you are having a wonderful Friday!
X


Me hizo mucha ilusión cuando Joanna Laajisto (una de mis diseñadoras de interiores favoritas de Escandinavia) se puso en contacto conmigo porque quería utilizar al Topo Azul para revestir las paredes de unos restaurantes japoneses en Finlandia.
Algunos de vosotros ya sabeis que el papel base en el que está impresa la familia Topo es importado de un eco-proveedor finlandés... me Me hace mucha gracia que unos cuantos topitos estén "de vuelta a sus raices" ;)
Me encanta como ha quedado todo. El contraste de las lineas rectas y los colores naturales del mobiliario en contraposición con el organicismo del topo y su azul vibrante... sería genial verlo en directo!

Hablan del proyecto en la revista "Deko". Abajo va un scan del artículo por si acaso alguien entiende finlandés! ...mi nombre lo han escrito un poco raro pero da igual, es la intención lo que cuenta :)

Espero que esteis teniendo un muy buen viernes!
x


*Escuchando / Listening to Get Well Soon.