Thursday, September 1, 2011

The Book Of The Moon


The neighbourhood's library is two minutes walking from my flat. It's like a dream come true for a book junkie like me. Almost every subject is of my interest! Astronomy, Gardening, Cooking, Arts & Crafts, Biographies, Music, Architecture, History, Philosophy... even travel guides! ;)
My latest library crush is this book.
As a moonchild (I was born under the sign of Cancer) I'm always interested in all things lunar so this book is like candy! Biodynamics, Mythology, Astronomy, Alchemy, Astrology...always with my favourite satellite as the main character of the story. :)
I've scanned some images from the book for you, hope you like them. 


La biblioteca del barrio está a dos minutos caminando de casa. Es como un sueño hecho realidad para una adicta a los libros como yo... me interesan casi todas las temáticas y cojo todo el tiempo libros de jardinería, arte, astronomía, musica, biografías varias, arquitectura, historia, filosofía... hasta guias de viaje así porque sí! Ja ja ja...
Mi último libro favorito de la biblio es este.
Como buena "hija de la luna" (el término me da risa ya que me recuerda a esto!) nacida bajo el signo de Cancer siempre ando interesada en todas las cosas que tengan que ver con mi satélite favorito :)
Este libro habla de Astronomía, Biodinámica, Mitología, Astrología, Ciencia, Alquimia y muchas cosas más. No va muy a fondo en cada tema pero de cualquier modo está muy bien como recopilación de datos lunares.
He escaneado algunas de las imágenes del libro para vosotros.





*Escuchando / Listening to King Crimson's Moonchild.