Wednesday, November 3, 2010

My trip into The Book of the Dead

For a couple of years I've been working and researching on a new art project, it is inspired on the Egyptian Book of the Dead. Last Sunday when I woke up I felt that the time is now to "officially" invest on the project more of my time, I'm very excited about it! Let's see how it all unfolds!

On Monday while having tea with my dear friend Lupe, she told me that tomorrow a new exhibition about this book is opening at the British Museum!! How I love this kind of synchronicities! All those amazingly illustrated papyrus, shabtis, amulets... Can't wait to visit it! :)

...and below some papyrus samples ;)


Desde hace un par de años he estado investigando y desarrollando un proyecto artístico que está inspirado en el "Libro de los Muertos" del antiguo Egipto. El domingo pasado cuando me desperté sentí que era el momento de ponerme a trabajar en él más en serio e invertir más horas en su materialización. Estoy super emocionada con este proyecto, ¡a ver como va desarrollandose! :)

El lunes cuando estaba tomando el té con mi querida amiga Lupe, ¡ella me contó que inauguran mañana mismo una exposición sobre este libro en el British Museum! ¡Que sincronicidad! ¡Que emoción y que ganas de visitar esa expo! Esos papiros, shabtis, amuletos...

En este post van algunas muestras del libro, espero que os gusten ;)







*Escuchando / Listening to The Vaselines.